”Låt 90-åringarna slippa använda dator” – IDG.se


See on Scoop.itDigitala verktyg för lärandet.

Varför tvinga på 92-åriga Sally ny teknik, när det finns ungdomar som slinker igenom den svenska skolan utan att kunna använda en – IDG.se…

See on www.idg.se

One thought on “”Låt 90-åringarna slippa använda dator” – IDG.se

  1. Jag har ofta känt mig som ”en ropandes röst i öknen” när jag svurit ”ve och förbannelse” över den datoriserade värld som inte tar hänsyn till åldrandets problem. Eftersom jag hållit på och ”pulat” med datorer sedan 1982 och ”älskar” att hålla på med det, numera iMac, så är det inte mig själv jag tänker på utan alla de andra äldre, som jag ser försöker klara av bankärenden, kontoapparater och bankomater, darriga och med dålig syn, Alzheimer etc.etc. Och – så ser jag hur undervisningen digitaliseras så till den milda grad att det finns barn och ungdomar som inte kan använda en vanlig blyertspenna. Hjälp!

    Gilla

Kommentera

