Digital kompetens i klassrummet: App: Titration simulator


See on Scoop.itDigitala verktyg för lärandet.

Bloggen handlar om digital kompetens och hur den kan användas på ett konstruktivt sätt i klassrummet. Bloggen är en del av en kurs jag läser och här kommer jag dela med mig av allt jag lär mig.

Ni som har följt mig ett tag vet att jag mer och mer under detta läsår har börjat använda appar i undervisningen. En av mina favvoappar heter ”titration simulator” och den har jag använt i kursen Kemi 1 i avsnittet ”Syra/bas-kemi”. Jag har under de föregående åren märkt att mina elever har svårt med att utföra korrekta beräkningar när det kommer till syra/bas-titreringar. Så detta år har jag gjort en kraftansamling när jag kom till den biten. Först producerade jag en film där jag praktiskt utför en syra/bas-titrering och sedan visar hur man beräknar. Sedan lät jag även eleverna arbeta med appen under ett lektionspass:

See on idaochdigitalkompetens.blogspot.fr

Kommentera

