IT & Etik.: Molnet i datorn


See on Scoop.itDigitala verktyg för lärandet.

Jag har väntat, och väntat och plötsligt var den där. Googles Chromebook som är en dator som arbetar mot molnet. Jag har endast haft den i ett dygn och har inte nyttjat den särskilt mycket men det är en intressant bekantskap och jag tror att vi går mot en utveckling som är molnbaserad där vi slipper ha problem med krånglande program i datorn eller sega anslutningar mot servrar hit och dit. Varför jag är särskilt intresserad av molndatorer är för att jag vill ska fokusera på vårt huvuduppdrag som lärare och pedagoger, dvs lärande och bildning.

See on etik.blogspot.se

Kommentera

