Det digitala lärandet.


Med satsningarna på ett till ett i skolan kommer lär-processerna att förändras och nya möjligheter till lärande, som inte fanns när lärare och elever inte hade egna datorer, kommer att skapas. Med de nya verktygen, till exempel den portal jag tidigare beskrivet i denna blogg, kommer lärare och elever att verkligen kunna använda datorn som ett pedagogiskt verktyg. Men för att få full effekt måste lärarna få hjälp att kompetens-utveckla sig, så att de kan dra nytta av ”ett till ett” på rätt sätt.

Ta kontakt med mig, så hjälper jag er att verkligen få full effekt av er satsning på digitala verktyg i skolan. Med workshops och seminarium, inspirerar och vidareutvecklar jag er personal och lär dem utnyttja de nya möjligheterna.

”En lärare som känner sig trygg i sin användning av datorn, vågar utforska nya möjligheter i det digitala lärandet”.

Äntligen har jag fått ordning på min hemsida. Den innehåller inte så mycket information ännu, men det kommer jag att fylla på med efter hand. Du hittar min hemsida här:http://www.skolitskane.se. Här hittar du också min kontakt information. Hemsidan är skapad i samma verktyg som portalen.

Kommentera

