Ny skolportal!!


Jag har suttit och testat i prototypen för den nya skolportalen som håller på att skapas. #dafs, #skola . Redan på detta stadiet har den en mängd intressanta funktioner. Leverantören hoppas få upp en demo inom de närmsta veckorna och då kan de som är intresserade själv navigera runt.
Jag har gjort några skärmdumpar så att ni kan få ett smakprov på ett av utseendena som portalen kan ha. Här är förstasidan i denna versionen.

Det är väldigt lätt att infoga nya funktioner, här har jag lagt till olika sökmotorer på en sida.

I portalen får man tillgång till egna sidor, en privat som bara du själv ser och en publik som alla kan se. Här visar jag den första av mina privata.

Och här kommer en där jag lagt in lite gadgets och widgets som visar innehåll från sociala medier och e-post.

Jag styr själv över både innehåll och layout på mina egna sidor. Här är en skärmdump från administratörens egen sida. Han har en helt annan layout.

Inom de närmsta veckorna hoppas vi att demon kan bli klar, så att ni själv kan botanisera och navigera runt i skolportalen. Är ni intresserade av mer information, så ta gärna kontakt med mig (e-post) eller företaget Promit AB, www.promit.se.
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentera

